پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد
سرخط خبرها

لیگ دسته ۲ پایه‌های مشهد بی پایان گرفتار بحران| طولانی‌ترین لیگ تاریخ!

  • کد خبر: ۷۹۲۸۲
  • ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
لیگ دسته ۲ پایه‌های مشهد بی پایان گرفتار بحران| طولانی‌ترین لیگ تاریخ!
بلاتکلیفی لیگ دسته ۲  فوتبال زیر ۱۶ سال مشهد که از سال ۹۹ شروع شده، اما هنوز تمام نشده است!

بهنام اخوت | شهرآرانیوز؛ مسابقات فوتبال زیر ۱۶ سال دسته ۲ باشگاه‌های مشهد که از سال ۹۹ آغاز شده، هنوز تمام نشده است و با اینکه در ماه پایانی تابستان ۱۴۰۰ هستیم، همچنان بلاتکلیف است؛ مسابقاتی که به حکم اعتراض یکی از تیم‌ها نیمه تمام ماند و با وجود گذشت نزدیک به ۳ ماه هنوز از سر گرفته نشده است و تیم‌ها در ایستگاه نیمه نهایی معطل مانده اند.

 

این رقابت‌ها در ۲ گروه ۹ تیمی برگزار می‌شود و در پایان دور گروهی و درحالی که همه چیز خوش وخرم پیش می‌رفت، شکست ۴ بر ۲ تیم فوتبال پورقناد در روز پایانی مقابل شهرخودرو معادلات را به هم زد. پورقناد و شهرخودرو برای صعود از گروهشان به دور نیمه نهایی، به ۳ امتیاز شیرین‌تر از عسل در جدال مستقیم نیاز داشتند، اما این تیم شهرخودرو بود که توانست در پایان برنده بازی در مستطیل سبز باشد. بااین همه پورقنادی‌ها که به حضور تیمی با نام شهرخودرو در لیگ کشوری زیر ۱۶ سال معترض بودند، اعتراض کردند و همین مسئله لیگ را نیمه تمام گذاشت.

اعتراض پورقناد به چیست؟

مسئول کمیته مسابقات هیئت فوتبال مشهد درباره اعتراض تیم پورقناد و طول کشیدن مسابقات این دسته گفت: تیم پورقناد معتقد است که تیم شهرخودرو در لیگ کشوری هم با همین نام شرکت کرده و طبق قانون این خلاف است. محمد احمدی نسب خاطرنشان کرد: این در شرایطی است که بعد از اعتراض پورقناد ما از هیئت فوتبال استان استعلام گرفتیم و طبق اعلام این هیئت مشکلی وجود ندارد.

 

محسن حیدری، دبیر هیئت فوتبال خراسان رضوی، با تأیید این مسئله اظهار کرد: ما سال گذشته قانونی گذاشتیم مبنی بر اینکه تیم‌های لیگ‌های استان می‌توانند در لیگ کشور هم حاضر باشند، زیرا در رده‌های سنی پایه بازیکن نیاز به بازی دارد و نمی‌شود برای مسابقات کشوری که معمولا پنج شش بازی است، بازیکنان یک سال بدون بازی بماند. البته اگر تیم در مسابقات استان قهرمان شود، به مسابقات کشوری سال بعد اعزام نمی‌شود و تیم رده بعدی به این پیکار‌ها می‌رود. با وجود این مسئولان باشگاه پورقناد به حکم کمیته انضباطی هیئت فوتبال مشهد که دوم مرداد یعنی یک ماه ونیم بعد از بازی ۱۷ خرداد ۲ تیم اعلام شده است، اعتراض کرد تا مسئله به کمیته استیناف که همان کمیته انضباطی استان است، برده شود.

لیگی که آرام آرام جوان می‌شود

طولانی شدن فرایند رسیدگی به پرونده اعتراض باشگاه پورقناد نه تنها سایر تیم‌های مرحله نیمه نهایی را معطل کرده است، بلکه بازیکنان رده سنی زیر ۱۶ سال را رفته رفته به رده سنی بالاتر می‌آورد! شاید به همین دلیل است که هر روز مسئولان تیم‌های دیگر حاضر در این مرحله به هیئت فوتبال مشهد و کمیته برگزاری مسابقات معترض اند و هیئت هم در پاسخ می‌گوید «همه چیز به اعلام حکم کمیته استیناف منوط است». لیگی که از گروه اول آن نصر و آیندگان بارثاوا راهی نیمه نهایی شدند و از گروه ۲ تیم خلیج فارس صدرنشین شد، اما ۲ تیم ۱۷ امتیازی شهرخودرو و برترین و پورقناد ۱۶ امتیازی پشت سر این تیم هستند که با این اتفاقات هر کدامشان می‌توانند مدعی صعود باشند.

مسئله نام «شهرخودرو» یا «پدیده»

این‌ها همه درحالی است شهرخودرویی‌ها مدعی اند در لیگ کشور با نام «پدیده» بودند و در لیگ مشهد با نام «شهرخودرو»! بازهم مسئله نام باشگاهی که این روز‌ها کم برای فوتبال مشهد حاشیه نداشته است. نکته جالب‌تر آنکه بنا بر اظهارات مدیرکل ورزش وجوانان خراسان رضوی، باشگاه شهرخودرو اصلا مجوز کمیسیون ماده ۵ ندارد و عجیب است که چطور چنین باشگاهی در همه رده‌های پایه که بماند، در لیگ برتر هم ۲ سال تیم داری کرده و حتی به آسیا هم رفته است! مسئله‌ای که نشان می‌دهد پیچیدگی‌های نام «شهرخودرو» یا «پدیده» هنوز دامن گیر فوتبال مشهد است و گویا قرار نیست به این زودی‌ها تکلیفش مشخص شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->